Ліквідація недіючих державних підприємств допоможе ефективніше використовувати державну власність – Олексій Мовчан
10 квітня 2023, 11:04
«У Комітеті з питань економічного розвитку підготували до другого читання важливий законопроєкт «Про особливості припинення за рішенням власника державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі» (реєстр. № 8205) – повідомляє Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку О.Мовчан.
Законопроєкт прописує чіткий алгоритм припинення державних підприємств, які не працюють, є неліквідними та збитковими. Таких у держави близько 1300.
Після першого читання, до законопроєкту надійшло багато пропозицій, які ми детально вивчили і врахували. Наразі документ готовий до другого читання. Зазначу деякі запропоновані зміни.
1. Залишити регулювання тільки для державних підприємств, у яких 100% власності держави.
2. Чітко прописується, що ліквідуються ті підприємства тільки ті, що не підпадають під приватизацію і банкрутство .
3. Визначаються конкурсні засади визначення керуючого припиненням.
4. Прибирається ліквідаційна комісія і чітко визначається, що керуючим припинення може бути лише фізична особа.
5. Уточнюються вимоги до керуючого припиненням.
6. Передбачається, що продаж майна ДП, які припиняються, буде здійснюватися за постановою КМУ № 803 з таким особливостями: спочатку продається все майно (не ЄМК, а саме масив майна і активів) як один лот, потім - окремими лотами. Продаж відбуватиметься через ЕТС «Прозорро.Продажі». Якщо продаж на аукціонах неуспішний - ДП йде на банкрутство чи приватизацію.
7. Прописано порядок, за яким ліквідуватимуться «ДПшки-пустишки», які залишились після приватизації. У чому проблема: коли продається ЄМК ДП, то саме ДП залишається, але без ЄМК. І таких вже близько 300 штук. Їх треба ліквідувати, але порядку для цього немає.
8. Встановлення основної та додаткової винагороди керуючого припинення.
Зазначений проект Закону - це засадничий документ і є логічним продовженням реформи державної власності. Відтепер більше грошей надходитиме до Державного бюджету України, оскільки державні підприємства, які мають борги перед бюджетом і не платили їх протягом тривалого часу, будуть змушені їх погасити. При цьому не буде потрібно додатково фінансувати бюджети та витрачати більше грошей на це.
Прийняття законопроєкту матиме досить ефективний вплив на економіку України. Це важливий крок для забезпечення прозорості та підзвітності в управлінні публічними активами.»