Що має робити бізнес під час війни (окрім того, що просто бути)? – Ярослав Рущишин
23 лютого 2023, 15:01
Секретар Комітету з питань економічного розвитку Ярослав Рущишин взяв участь у конференції для місцевого та релокованого бізнесу на тему «Трансформація бізнесу під час війни та його соціальна відповідальність» та поділився своїми роздумами на питання що має робити бізнес під час війни (окрім того, що просто бути), як він має трансформуватися та у чому полягає його соціальна відповідальність?
«Мав нагоду поділитись власними думками щодо цих питань на конференції, яку організувала Стрийська міська рада спільно з Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України», і в якій взяли участь представники місцевої влади, підприємці та громадськість.
Свого часу ми разом з Комітетом підприємців Львівщини підписували з американцями Responsible business conduct. Тоді, соціальна відповідальність, як добровільна діяльність підприємництва, не описувалась якимись юридичними документами, та й для нас це поняття було маловідомим.
У 2017 році Україна приєдналась до Декларації ОЕСР про міжнародні інвестиції і багатонаціональні підприємства, де були прописані конкретні рекомендації для соціально відповідальних підприємств в частині сталого розвитку, корпоративного управління, сприяння підвищенню довіри між державою та суспільством.
Якими є основні завдання соціально відповідального бізнесу під час війни?
Працювати для перемоги;
Робити все для того, аби мотивувати українців повертатись додому – цим потрібно займатись вже зараз;
Створювати умови для самореалізації мешканців громади та вимушених переселенців. Цим питанням має опікуватись і влада, і економічні інституції, перш за все, – бізнес, адже мова йде про робочі місця.
Оскільки європейські ринки для нас відкриті, підприємцям вартувало б працювати на експорт, це сприятиме нашій конкурентоздатності, залученню інвестицій, захисту від інфляції та інших ризиків.
Це довга і копітка робота, але вона базується на довірі. Довіра та повага до країни у нас вже є, наступний крок – довіра до локального бізнесу.»