Окремі аспекти повернення у державну власність вітчизняних підприємств коментує Олексій Мовчан, голова підкомітету з питань ефективного управління державним і комунальним майном.
10 листопада 2022, 11:40
"Як член Комітету з питань економічного розвитку, голова підкомітету з питань ефективного управління державним і комунальним майном і автор ряду законопроектів, що стосуються управління держвласністю, а також питань, пов’язаних з націоналізацією майна рф, вважаю за необхідне це прокоментувати.
Почнемо з «АвтоКрАЗу». Підприємство у процедурі банкрутства. Обсяг акцептованих вимог кредиторів до підприємства – майже 6 млрд грн, з яких 4 млрд – вимоги, пов’язані з компаніями попереднього власника – біглого олігарха Жеваго, більше мільярда гривень – вимоги державних банків. Серед кредиторів – Міністерство оборони України, військові частини, Національна гвардія…
По «АвтоКрАЗу» було багато скандалів, пов‘язаних зі зривом оборонних замовлень. Керівництво довело завод до банкрутства, а сам він знаходиться в процедурі розпорядження майном. Також були масові протести щодо заборгованості по заробітній платі на десятки мільйонів гривень.
У даному питанні є дві сторони.
Однозначний позитив – це те, що, з одного боку, для регіону добре, що підприємство під час війни може почати працювати на потреби оборони. Нарешті з’являться робочі місця і кременчужанам почнуть платити зарплати. Це крок, який наближає Україну до перемоги над рашистами.
Інша сторона – це фінансові оборудки власника підприємства. Я вивчав питання націоналізації «АвтоКрАЗу» із 2020 року, ще коли були масові страйки працівників. Вердикт такий – підприємство є жертвою багатомільярдних схем і фінансових махінацій з компаніями, пов‘язаними із Жеваго і банком «Фінанси та Кредит», який збанкрутував. Фактично, на «АвтоКрАЗ» повісили багатомільярдну кредиторську заборгованість і пустили в банкрутство.
Тепер головні питання:
Хто буде платити по всіх цих боргових зобов’язаннях?
Чи притягнуть посадових осіб «АвтоКрАЗу» і банку «Фінанси та Кредит» до відповідальності за доведення до банкрутства стратегічного підприємства?
Чи зможе новий орган управління сформувати команду інженерів і машинобудівників, щоб відновити якісне виробництво авто? У Кременчуці багато гідних професіоналів, яких некомпетентне керівництво вижило із заводу.
Моя позиція така – борги має платити той, хто їх створив. А підприємство має працювати для цілей оборони країни в умовах війни.
Впевнений, реанімувати «АвтоКрАЗ» можна і треба. Цей завод – символ Кременчука. Буду пильно стежити за роботою нового керівництва автозаводу.
Щодо ситуації з «Укртатнафтою», то тут взагалі коментувати складно. Інформація про діяльність і активи утаємничена під час війни. Тому варто поки просто слідкувати за розвитком подій навколо підприємства.
Зі свого боку буду тримати руку на пульсі і по можливості інформувати.
Слава Україні!"