Укрзалізниця має покращити операційну ефективність, а не бездумно підвищувати тарифи, - експерти Укрзалізниця має забезпечити інвестиційну складову за рахунок внутрішніх резервів та довгострокових запозичень, а не через підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення. Про це заявили учасники круглого столу «Проблемні питання гірничо-металургійного комплексу України та їх врегулювання», що відбувся 22 березня за ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва. На переконання голови Комітету Віктора Галасюка, джерела економії у “Укрзалізниці” є і без утискання металургів та аграріїв. “Безумовно, треба забезпечити інвестиційну складову, закуповувати новий рухомий склад. Але не шукайте легких шляхів таких як підвищення тарифів. Шукайте додаткові внутрішні резерви, робіть реструктуризацію, оптимізуйте витрати, беріть довгострокові кредити на розвиток”, - зазначив В.Галасюк, наголосивши, що одним з таких резервів стане замороження податку на землю на 2015-2016 роки, передбачене законопроектом №3872, що вже пройшов профільний Комітет ВРУ. При цьому, за його словами, слід також невідкладно оцінити ефекти потенційного підвищення залізничних тарифів – вплив на обсяги виробництва, перевезень, а також податкових надходжень до бюджету і робочих місць. В свою чергу, народний депутат, член парламентського Комітету з питань аграрної політики і земельних відносин Леонід Козаченко зауважив, що тарифи на залізничні перевезення складають левову частку в вартості експортованого товару. «Коли порівнюєш логістичні витрати на аграрну продукцію в Україні і ЄС чи США, здивуванню немає меж. У нас логістика вартує понад 30% від експортної вартості, тоді як в Європі ця цифра складає приблизно 13%, а в США – 9%. Сюди входять різні складові витрат, і, в першу чергу, залізничні тарифи», - зазначив депутат. Учасники круглого столу наголосили, що підвищення тарифів особливо гостро відчувається на тлі падіння світових цін на продукцію, зокрема, аграрну та металургійну. В цьому сенсі генеральний директор «Маріупольського металургійного комбінату ім.. Ілліча» Юрій Зінченко підкреслив, що для металургів кожен долар в собівартості продукції - це боротьба за виживання. «Якщо рішення про підвищення залізничних тарифів на 15% буде прийнято, ми будемо жити з новою собівартістю нашої продукції. А підвищення цін на ринку ми не прогнозуємо - вони вже досягли дна. Таким чином, при тій собівартості, яка у нас буде, ми змушені будемо відмовитися мінімум від 10% замовлень - адже на деяких ринках ми перестанемо бути конкурентоспроможними. Відповідно, ми будемо возити менше продукції залізницею», - сказав він. Для ММК імені Ілліча відмова від 10% замовлень в нинішніх умовах - це втрата приблизно 290 тис. тонн готової металопродукції на рік. Для державного бюджету - це $80 млн недоотриманого валютної виручки, що безпосередньо вплине на курс гривні і стан економіки країни в цілому. Зважаючи на проблемний стан в низці галузей, Уряд намагатиметься зробити підвищення тарифів мінімальним, - додав заступник Міністра інфраструктури Микола Снітко. «Дійсно, ситуація з економікою в Україні непроста. Але якщо залізниця зупиниться – її неможливо буде реанімувати. У підсумку, після тривалого обговорення, Урядом було прийнято рішення підвищити тарифи з 1-го травня на 15 %, але по року – вийде всього на 10%. Це не підвищення – це індексація тих показників, в яких сьогодні знаходиться економіка держави», - додав урядовець. |