Комітет промислової політики та підприємництва посилює підтримку українського літакобудування Комітет з питань промислової політики і підприємництва рекомендує Верховній Раді прийняти за основу та в цілому з техніко-юридичним опрацюванням законопроект реєстр. №4809 про створення умов для міжнародної кооперації та розвитку вітчизняного літакобудування. Законодавча ініціатива передбачає надання державним суб'єктам літакобудування, наприклад, таким як ДП "Антонов", можливості створювати підприємства, в тому числі, спільні підприємства із зарубіжними партнерами. Комітет додатково запропонував продовжити до 2025 року надання державної фінансової підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва через механізм здешевлення кредитів (часткова компенсація відсоткової ставки). Як пояснює голова Комітету і співавтор законопроекту Віктор Галасюк, на сьогоднішній день державна підтримка вітчизняного авіапрому вкрай недостатня. Більш того, існують регуляторні обмеження, які перешкоджають Україні в реалізації авіаційних проектів з іноземними партнерами. "Зараз державні літакобудівні заводи законодавчо обмежені у заснуванні або участі в підприємствах, в тому числі, у створенні СП із зарубіжними партнерами для спільних розробок, розширення виробництва, післяпродажного обслуговування. Це значно ускладнює або навіть унеможливлює успішну участь в іноземних тендерах і отримання вигідних міжнародних замовлень для таких заводів як ДП "Антонов", - підкреслює Віктор Галасюк. Голова Комітету відзначає, що прийняття закону №4809 в пакеті з галузевими податковими стимулами - мінімум, який держава зобов'язана зробити для авіабудівної галузі: "Законопроект дозволить нашому "Антонову " створювати спільні підприємства по світу і переорієнтовуватися з співпраці із Росією на розвиток кооперації в Європі, Азії, на Близькому Сході, в Африці”. Очікується, що в разі прийняття законопроекту, від реалізації тільки однієї програми літаків Ан -132 і їх модифікацій, Україна до 2020 року зможе залучити не менше 3-4,5 млрд грн інвестицій в національну економіку, отримати додаткові надходження в бюджет у вигляді податків і зборів в сумі 1,3-2,4 млрд грн за рахунок збільшення виробництва і продажу літаків, постачання за кооперацією авіаагрегатів, виконання НДДКР і т.д. Разом з тим, В.Галасюк підкреслює, що не менш важливим кроком для підтримки і розвитку вітчизняного авіапрому найближчим часом має стати створення експортно-кредитного агентства, передбаченого законопроектом №2142а, який вже прийнятий парламентом у першому читанні. |