Секретар Комітету з питань економічного розвитку Ярослав Рущишин поділився своїми роздумати щодо того, з якими перешкодами зустрічається роботодавець на шляху підбору кадрів та для кого насправді працює українське трудове законодавство
"Застосовуючи застаріле, успадковане від УРСР, трудове законодавство в умовах ринку, ми прийшли до того, що наш роботодавець є в гірших умовах, ніж іноземний. Україна поступово перетворилася на постачальника робочої сили для країн, де роботодавець є у вигіднішому становищі, він є конкурентним і може дозволити чи більшу оплату, чи інші кращі умови для працівника.
Норми, що визначають порядок працевлаштування іноземних громадян, відірвані від реальності. Умови, за яких впроваджувався дозвіл на працевлаштування іноземних громадян, давно минули. Натомість запроваджено багато документів та додаткових процедур контролю за в’їздом іноземців на територію нашої країни, які здійснюють декілька служб.
Ми неодноразово про це дискутували. Є чимало слушних зауважень, але справедливо запитати: чому на бізнесмена перекладаються функції держави? Його задача — конкурувати на глобальному ринку, при цьому, зрозуміло, створюючи робочі місця та сплачуючи податки. Функція відповідних державних інституцій — стежити за порядком в’їзду та перебування іноземців на території нашої держави.
Наявність дозволу аж ніяк не створює умови для того, щоб зловмисники не потрапляли в країну. Адже для в’їзду іноземцям необхідно отримати ряд інших документів та пройти процедуру перевірки.
Потрібна чітка державна політика зайнятості та трудової міграції. Кого нам бракує? Де саме? У яких сферах? Рішення тримати економіку закритою не відкриє нам можливості для відбудови та розвитку."