"Причиною суттєвої частки порушень законодавства про локалізацію є шахрайство в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації", – зауважує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, за ініціативою якого аналітичний центр CMD Ukraine продовжує щомісяця аналізувати кожен тендер, який підпадає під вимоги локалізації.
В згаданий Перелік недобросовісні постачальники вносять нелокалізовані товари і в подальшому беруть участь у публічних закупівлях та наносять пряму шкоду державі, а тому потреба в очищенні Переліку товарів з локалізацією від шахраїв давно настала.
"Уряду давно пора запровадити відповідні механізми і виключити шахраїв з Переліку, - зазначає парламентар.
А поки цього не сталось, ці псевдолокалізовані товари купують замовники, які роблять вигляд, що з локалізацією все в порядку. Чи можна припустити, що жодному з учасників цього ланцюга невідомо про те, що відбувається шахрайство? Навряд чи.
Звичайно, підробити документи - простіше і вигідніше, ніж збудувати завод і налагодити бодай невелику, але реальну локалізацію. Цікаво, скільки часу потрібно для появи механізму виключення шахраїв з Переліку? Скоро вже два роки буде.
Загалом з різними порушеннями законодавства про локалізацію відбулось 26% тендерів. Це менше, ніж у минулі місяці, але все ще багато.
Кожна закупівля, в якій український виробник не отримав замовлення - це втрата податків державного бюджету, з яких фінансуються потреби Збройних сил України. Адже до 40% витрат державних замовників на закупівлю продукції українського машинобудування згодом повертається у бюджети різних рівнів."