Про це заявив народний депутат, Голова Комітету Дмитро Наталуха.
«Приклади конфіскацій і репарацій навіть до моменту закінчення війни відомі в історії. Насамперед ідеться про кейс Іраку й напад на Кувейт. Тоді по всьому світу арештували суверенні активи Іраку і ще до закінчення бойових дій уряд Кувейту створив таку систему: той, хто зазнав збитків (приватні й державні структури або ж громадяни), подавав скаргу із встановленою сумою збитків. Цю скаргу спрямовували в уряд тієї держави, яка заморозила активи Іраку, й він компенсував кошти за скаргою, а собі забирав компенсацію із заморожених активів. Тож за відновлення почали платити ще до закінчення війни», - нагадав парламентарій.
На його думку, зараз абсолютно реально впровадити таку ж систему, як у випаду з Кувейтом. Це допомогло б нам із якнайшвидшою підтримкою та виплатами ще до закінчення війни, до остаточної нашої перемоги.
«Для України максимально важливо змінити головні наративи про те, хто платить за цю війну. Передусім треба допомогти урядам наших партнерів спілкуватися зі своїми громадянами, пояснювати, що за цю війну має платити саме Росія. Зараз у всьому світі арештовано понад 600 мільярдів доларів російських активів, і більшість перебуває під контролем наших партнерів та союзників», зауважив політик.
За його словами, уже зараз помітно, що в питаннях компенсації та відшкодування Україні за завдані збитки простежується такий же тренд, як і в питанні трибуналу для Росії.
«Тобто, є певна позитивна конкуренція щодо того, хто буде лідером у цьому питанні. І тут із нашого боку треба створити умови для прийняття та обробки заявок на компенсацію, щоби потім, у процесі передачі матеріалів нашим партнерам, ні в кого не було сумнівів, що ці заявки справедливі, обґрунтовані й відповідають реальному стану речей. З тими країнами, які готові співпрацювати за такою схемою, треба узгодити процес», - наголосив народний депутат.