Наразі економіка України у скрутному становищі - через коронавірус та світову кризу у 2020-му році наш ВВП впав на 4%, а у першому кварталі 2021 за даними Мінекономіки вже скоротився на 2,2%. Однією з найбільш постраждалих галузей, при цьому, є вітчизняна промисловість. У 2020-му промислове виробництво в Україні знизилося на 5,2%. Цього року, на жаль, цей спад продовжується. Та найбільш трагічним є те, що падіння відбувається за рахунок переробної промисловості – найбільш важливого сектору, який є експортоорієнтованим, створює високу додану вартість та робочі місця із вищим заробітком. 2020-й рік показав, що високотехнологічні галузі, які створюють кінцевий продукт, постійно перебувають під загрозою стагнації, а темпи їхнього відновлення менші, ніж в інших галузях економіки. Саме тому нам потрібно стимулювати власне українське виробництво та національну технологічну базу, що становить наш стратегічний український інтерес.

Для цього і створений проект Закону 4416-1 «Про внесення змін до Закону України «Про індустріальні парки», який є першим кроком на шляху до запуску цих територій економічного зростання в Україні. Індустріальні парки – це великі центри, які формують замкнуте виробництво високотехнологічних товарів. Інтегрують багато ланцюгів та підприємств у єдину систему. Такі об’єкти існують у більшості країн під різними назвами: технологічні парки, зони експортного виробництва, виробничі парки, еко-індустріальні парки, або індустріальні парки – як у нашому випадку. Суттєвої різниці між ними фактично не існує. Єдина розбіжність полягає в тому, що всюди вони мають широку державну підтримку, а в Україні – ні. В Україні офіційно існує 47 індустріальних парків, з яких лише у 26 є керуюча компанія, а резиденти - лише у 9. Тобто з 47 парків реально існує у найкращому випадку 9. Якщо ми хочемо бодай якось конкурувати за інвесторів, у нас немає іншого виходу, окрім як наблизити наші умови до іноземних. Тому цей законопроект спрямований на залучення інвестицій в промисловий сектор економіки шляхом запровадження фінансових і адміністративних стимулів в індустріальних парках, які дозволять змінити наявний статус-кво.
На зображенні може бути: floor plan

Аналог кожного зі стимулів існує в інших країнах, у тому числі - в ЄС. У нашому випадку вони дозволяють подолати властиві для України перепони для розвитку бізнесу: високу вартість підключення до електромереж для підприємств; недофінансування реального сектору банками та зношеність засобів виробництва. Відповідно, ці стимули дозволять запустити повноцінну роботу сотень індустріальних парків по всій країні. Сумарно це понад 500 000 нових робочих місць у середньостроковій перспективі. Не дивлячись на потребу фінансування таких стимулів, доходи державного бюджету зростуть на 3,3%. Ще на 34,3% зросте експорт та переробна промисловість. Звісно, що запропонованих стимулів недостатньо. Двома іншими стовпами, на які спиратимуться індустріальні парки мають стати прийняті законопроекти 3724 і 3725, які ми зареєстрували ще в червні минулого року.  

На зображенні може бути: текст

Але зараз Парламент зробив перший крок в напрямку підтримки переробної галузі, і наприкінці цього шляху, коли всі 3 законопроекти будуть схвалені Радою, ми можемо очікувати на 15,7 мільярдів доларів додаткових інвестицій в економіку. Майже стільки ж Україна сумарно отримала з 2015 року. Ринок вже зреагував на наші наміри - так з моменту реєстрації 4416-1 приватні компанії заявили про намір інвестувати понад 200 мільйонів у нові індустріальні парки.

І це лише з початку року. Голова Комітету Дмитро Наталуха подякував всім, хто підтримав цей законопроект і наблизив перехід нашої країни від сировинного експорту до сучасного виробництва високотехнологічної продукції.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

22 листопада 2024 15:53
21 листопада 2024 12:10
21 листопада 2024 08:56
20 листопада 2024 11:55
19 листопада 2024 13:36
19 листопада 2024 11:22
18 листопада 2024 14:00
15 листопада 2024 11:32
15 листопада 2024 11:11
14 листопада 2024 11:08