Голова Комітету з питань промислової політики та підприємнитцва закликає Уряд нормалізувати залізничне сполучення для металургів Голова Комітету з питань промислової політики й підприємництва Віктор Галасюк звернувся до Кабінету міністрів України щодо налагодження вантажних залізничних перевезень для підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК) і з пропозицією провести нараду для розв’язання проблем галузі. Як зазначається на сторінці В.Галасюка у Facebook, відповідний лист надіслано на адресу прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана в понеділок, 15 серпня. Народний депутат України інформує, що до Комітету звернулося об’єднання метпідприємств «Укрметалургпром» (Дніпро) щодо критичної ситуації в ГМК країни через проблеми з перевезенням «Укрзалізницею» сировини для підприємств галузі. Водночас у листі наголошується, що підприємствам галузі, незважаючи на наявні проблеми, вдалося наростити виробництво в I півріччі поточного року на 10% у порівнянні із аналогічним періодом минулого року, виробивши 12,5 млн тонн сталі. Металургійні підприємства змогли зберегти трудові ресурси й підвищили зарплату на 19,6%, до 7,604 тис. грн. «Разом із тим, відповідно до експертних прогнозів, обсяги виробництва сталі могли б досягти 15–16 млн тонн, що забезпечило додатково б $1,8 млрд додаткових валютних надходжень до державного бюджету, якби не низка перешкод у сфері вантажних перевезень», – зазначається в офіційному зверненні. Зокрема, вказується на низький рівень перевезень вантажних потягів на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха, а також тягового складу й палива. Водночас перевезення здійснюються на шкоду металургійним підприємствам, якщо порівняти з вантажами для енергокомплексу. Таким чином, метпідприємства змушені працювати в умовах дефіциту сировини й нести додаткові збитки через логістику, недовироблення продукції й недоотримання експортного виторгу. Голова Комітету запропонував прем’єр-міністру розглянути питання й дати відповідні доручення «Укрзалізниці», а також провести нараду з проблем ГМК за участю зацікавлених міністерств, відомств і профільних об’єднань і підприємств ГМК. Як повідомлялося, «Укрметалургпром» і Федерація металургів України (ФМУ) на початку серпня запропонували уряду оновлений перелік антикризових заходів для вирішення проблем гірничо-металургійного комплексу (ГМК). Автори звернення, зокрема, вказували на складнощі з переміщенням вантажів до і з Маріуполя, внаслідок чого меткомбінати працюють не на повну потужність, а Україна втрачає $0,5 млрд. виторгу на рік. Тому необхідно забезпечити на ділянці Пологи – Комиш-Зоря – Волноваха мінімум 16 вантажних потягів на добу з 1 вересня 2016 року, мінімум 20 потягів – з 1 листопада 2016 року, мінімум 22 потяги – з 1 січня-2017, розробивши проект з розширення пропускної здатності цієї ділянки мінімум до 26 вантажних потягів і включивши його до фінплану «Укрзалізниці» на 2017 рік. Це сприятиме завантаженню металургійних підприємств регіону й додатковому надходженню приблизно $1 млрд. валютного виторгу щорічно. |