В основі нової державної економічної політики «Зроблено в Україні» лежить дух взаємодопомоги. У складні часи державні компанії, відомства та громади не мають морального права купувати іноземний товар, коли аналогічний виробляється в нашій країні.

"Варто висловити окрему подяку міжнародним організаціям, які підтримують Україну технікою та іншою промисловою продукцією для відновлення, виробленою українськими підприємствами, -  зазначає Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський. Така допомога вдвічі цінніша. Цей тренд серед організацій-донорів з’явився відносно недавно, тому хочу висвітити деякі яскраві приклади.

ü Служба зовнішньополітичних інструментів Єврокомісії профінансувала придбання семи автобусів для семи громад у рамках проєкту «Відновлення місцевих шкіл задля стійкості». Всі ці автобуси вироблено на заводі «Черкаський автобус». Таким чином, Європейський Союз не тільки підтримує українські громади у створенні безпечних і комфортних умов для повернення учнів до очного навчання, а й допомагає вистояти промисловим підприємствам у важких умовах війни.

ü Всесвітня продовольча програма ООН придбала три машини для підготовки ґрунту до розмінування на фермерських полях. Усі вони харківського виробництва. Першу машину протестували та передали піротехнічним підрозділам FSD — швейцарського фонду, що фінансує протимінну діяльність. Ще дві машини зараз виготовляють.

Швейцарці зазначають, що допомагати Україні українськими товарами — це ще й вигідно, оскільки закордонний аналог харківської машини учетверо дорожче. При цьому вітчизняна машина має серйозну технічну перевагу — простота конструкції дає можливість оперативно її ремонтувати після підриву прямо на місці.

ü Миколаїв отримав десять нових аварійно-ремонтних машин українського виробництва. Придбання спецтехніки для міськводоканалу профінансував Світовий банк. Місто постійно під обстрілами, тому наявність необхідної техніки у комунальних служб для проведення оперативних ремонтів — питання життя.

ü Агрохолдинг «Нібулон» отримав 50 сучасних вагонів-хоперів, вироблених на Дослідно-механічному заводі «Карпати» завдяки допомозі USAID. Одна з найбільших аграрних компаній України до вторгнення росіян робила стратегічну ставку на річковий транспорт для доставки зерна у порти. В умовах нестабільної роботи портів оптимальна альтернатива — залізничний транспорт.

Американське агентство USAID у рамках проєкту «Економічна підтримка України» вирішило допомогти «Нібулону». За виробництво взялося сучасне вагонобудівне підприємство «Карпати», розташоване на Львівщині. При високій якості воно забезпечило цінову пропозицію, значно вигіднішу, ніж іноземні аналоги. Тож у виграші були всі — і міжнародні донори, і український завод, і потужний агрохолдинг.

Закликаю інших партнерів, розпорядників державних коштів та український бізнес наслідувати ці приклади. Українська промисловість має достатньо потужних підприємств, щоб виготовити все необхідне. Були б замовлення. Важливо, щоб ми, українці, цінували це. Тоді й іноземці цінуватимуть. З цього починаються будь-яка потужна економіка та сильна стійка держава.»

У Комітеті щиро вдячні іноземним урядам і міжнародним організаціям, які надають допомогу Україні українськими товарами за розуміння важливості цього підходу та наголошують, що саме така допомога є найбільш ефективною для України.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 10:07
25 листопада 2024 09:45
22 листопада 2024 15:53
21 листопада 2024 12:10
21 листопада 2024 08:56
20 листопада 2024 11:55
19 листопада 2024 13:36
19 листопада 2024 11:22
18 листопада 2024 14:00
15 листопада 2024 11:32