1. Провели два засідання робочої групи з доопрацювання до другого читання проєкту Закону України реєст. №6013 «Про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їх об’єднань у перехідний період». Розглядали зміни до інших законів згідно з розділом «Прикінцеві та перехідні положення».
Це були останні засідання по внесенню правок та змін. Наразі готуємо фінальний текст для ознайомлення. Далі будемо виносити законопроєкт на голосування в Раду.
2.Продовжується робота по двом важливим законопроектам:
✔️№ 11069 – «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо підвищення ефективності розпорядження державним та комунальним майном та процесів відновлення».
✔️№ 11071 – «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності розпорядження майном соціальної сфери та вдосконалення законодавства в сфері оренди».
Зараз опрацьовуються пропозиції та зауваження центральних органів виконавчої влади та готуються документи на розгляд у Комітеті.
3. Активно працюємо над законопроєктом реєстр.№ 11139 «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення ефективності управління державним майном, вдосконалення механізму реалізації арештованого майна та наближення правових стандартів в Україні до європейських стандартів».
Цей ПЗУ – новий крок до європейських стандартів бізнесу! Він має на меті скасувати мораторій на продаж майна держпідприємств, оновити фінансове становище компаній з держчасткою, покращити інвестиційний клімат в країні.
Ухвалення документу забезпечить рівні умови для ведення економічної діяльності приватним бізнесом та підприємствами, часткою у яких володіє держава, позбавивши останні можливості не сплачувати борги чи не відшкодовувати збитки контрагентам. Адже наявність мораторію тривалий час слугувала своєрідним рятівним колом для підприємств, де частка держави складає 25% і більше. Можна було не хвилюватися, що за борги майно арештують.
Як наслідок маємо такі негативні явища:
❗️ Порушення фінансової дисципліни. Не скасований мораторій призводить до нехтування підприємствами з державними частками своєчасних виплат в процесі погашення боргів перед контрагентами. Компанії вважатимуть, що можуть і надалі, виправдовуючись складною економічною ситуацією, форс-мажорами, не платити свої борги або заборгованості, розраховуючи на подальше затягнення ситуації.
❗️ Збільшення боргового тиску. Поки діє мораторій на заборону відчуження держмайна, підприємства надалі можуть брати майнові позики, заганяючи себе у боргову яму.
❗️ Втрата довіри іноземних донорів. Про яке залучення іноземних донорів може бути мова, коли в Україні не діють поняття чесної конкуренції та існують преференції для певних гравців (в такому випадку - компаній, де державі належить більше 25%).
❗️ Стимулювання неплатежів. Деякі компанії з державною часткою на повну користуються протекцією мораторію, накопичуючи боргові зобов'язання перед підрядниками роками, а то й десятиліттями.
4. Також минулого тижня Комітет з питань економічного розвитку ухвалив рішення про створення робочої групи з напрацювання нової редакції Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні».
Основні стратегічні завдання:
Створити та структурувати за напрямками робочі підгрупи із залученням підприємців, представників мікро-, малого- і середнього бізнесу, профільних бізнес-асоціацій, громадських організацій, наукової та фахової спільноти, центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, бізнес-омбудсмена, міжнародних партнерів, народних депутатів України.
Розпочати законодавчий процес та напрацювати законодавчі ініціативи.
Ви можете долучитися до цього процесу. Тільки спільними зусиллями можна напрацювати нову концепцію реформи для дієвої підтримки малого і середнього бізнесу.
Також продовжуємо працювати над законопроектами, з опрацювання яких Комітет з питань економічного розвитку визначено головним.