«Компанія створювалась 13 років тому як сервісний центр для обслуговування чеської системи керування тролейбусами Cegelec. Але з того часу дійшло до проектування і виробництва власної техніки,- розповідає парламентарій.
Спрощено, компанія купує кузов тролейбуса та встановлює в нього свою систему керування, електроніку та акумуляторні батареї. Батареї вони теж збирають самі. Сьогодні «Політехносервіс» може робити тролейбуси із запасом автономного ходу до 30 км. І це дуже практичний вид міського електротранспорту, адже не потребує довгої зарядки, як електробус, і менше залежить від контактної мережі, як тролейбус.
Раніше PTS закуповував рами тролейбусів в Білорусі, але ще до війни переорієнтувався на Туреччину.
Окрім виробництва власних тролейбусів значною частиною бізнесу PTS є модернізація існуючого парку електротранспорту. Маючи власну електроніку, систему керування і батареї, вони можуть дати нове життя і покращити експлуатаційні показники тролейбусам-пенсіонерам.
Приблизно половина працівників підприємства – інженери. Додана вартість компанії – в технологіях. Вкотре переконався, що підприємство, яким володіє і управляє інженер, може здивувати.
В якості експерименту PTS склало власний кузов тролейбуса. Що є, в принципі, логічним. А от що реально вразило, так це воднева установка для тролейбуса. Не в кресленнях, а готова зібрана в цеху. В ній водень перетворюється на електроенергію і заряджає батарею, яка живить тролейбус чи електробус. Якби не війна, такі машини вже б мабуть перевозили пасажирів в одному з українських міст.
Згадаємо, що саме з невеличкого виробництва власника-інженера починав свою історію американський Ford або німецький Bosch. Так само робив свої перші літальні апарати киянин Сікорський. Чим більше таких власників-інженерів отримають можливість в Україні розвивати власне виробництво, тим багатшою буде країна. Адже виробництво в Україні - це робочі місця для українських громадян і податки в бюджет.
Для розвитку таких підприємств потрібні замовлення. Щоб скерувати їх на внутрішніх виробників, ми запровадили вимогу місцевої складової при публічних закупівлях продукції машинобудування. Закон запрацював в липні минулого року. А також прийняли закони про стимули для виробництва електротранспорту.
Важливою наступною задачею в розвитку галузі транспортного машинобудування є запровадження планування замовниками потреби і відповідне фінансове планування.
Маємо робити все можливе для збереження і створення робочих місць в Україні, особливо для розвитку технічного потенціалу. Це економічний фронт. Тримаймо його!»