21 липня 2021 року у Комітеті з питань економічного розвитку відбулася робоча зустріч на тему: «Щодо розвитку суднобудівної галузі». У нараді взяли участь представники від ДК "Укроборонпром", "Укрсудпром", ТОВ "Марко ЛТД", ТОВ "Суднобудівний завод "Океан", представники суднобудівної галузі, експерти, тощо.
   Відкрив засідання Голова Комітету Дмитро Наталуха, який зазначив, що ситуацію із суднобудівництвом можна схарактеризувати, як кризову. При чому ця криза є довготривалою. Якщо з часів незалежності у світі тоннаж суден виріс втричі, то в Україні він зменшився у 16 разів. Навіть якщо суднобудування в Україні демонструє тенденцію до поступового відновлення — наявні обсяги значно нижчі за «найкращі роки». Одна з причин — несприятлива державна політика. Ми розуміємо, що в низці інших держав програми підтримки набагато більші. З точки зору судноплавства український прапор не найвигідніший. Тому держава має бути передовим гравцем на цьому ринку. Оборонні замовлення зокрема мають великий мультиплікатор, і незмінно пов’язані із розвитком технологій. Зараз, на скільки мені відомо, є контракт на 8 ракетних катерів із Британією, 20 патрульними із Францією, і 16 зі Штатами. З цього обсягу лише 9 планується побудувати в Україні. Зрозуміло, що ці контракти обумовлені необхідністю швидкого оновлення флоту для потреб безпеки. І це прийнятно. Але паралельно варто в такому випадку стимулювати локальне виробництво іншими шляхами. У нас є досвід вільних економічних зон. Ми використовували його для напрацювання окремих наших законопроектів. На приклад ВЕЗи позитивно вплинули на автомобільний сектор на Закарпатті. Так само позитивним є досвід суднобудування на території Миколаївської області. Цей інструмент має бути модернізований та оновлений. Це причина, чому ми переходимо до секторального стимулювання. Нещодавній приклад закону про стимулювання електротранспорту тому свідчення. Є наша ініціатива по індустріальним паркам — її вже оцінили в «Укроборонпромі». Зокрема пан Юрій (Гусєв Ю.В. - генеральний директор ДК «Укроборонпром») казав про можливість створення парку для Миколаївського суднобудівного заводу. Аналогічні стимули можуть існувати і для всієї галузі. Це також актуально у контексті реформи транспортної системи. Дискусії стосовно Закону «Про внутрішній водний транспорт» також не вщухають. З однієї сторони він може збільшити вантажообіг українськими річками, що за оцінками принесе 13-16 млрд грн на рік. З іншої сторони ми знаємо, що ринок застиг в очікуванні, бо неконкурентним може стати будівництво у нас суден та їх експлуатація під українським прапором (бо судна під іншим прапором не платитимуть акциз із дизпалива, прибутковий податок та ін). Тому має бути вирівнювання можливостей. Бо ми не хочемо виняткових умов для себе. Ми просто хочемо, щоб наші виробники в Україні почували себе так само комфортно, як іноземні у себе вдома. Українські виробники мають не тільки займатися ремонтом, але й виробляти власні кораблі. І ми необхідне для того, щоб все більше пляшок шампанського розбивалося о борт нових українських кораблів. Презентацію можна подивитися тут.
  Учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи для створення конкурентноспроможної суднобудівної промисловості України та нову Стратегію розвитку суднобудівної промисловості України на період до 2030 року, яка забезпечує реалізацію положень Стратегії національної безпеки України.


 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

18 березня 2024 13:08
15 березня 2024 12:22
14 березня 2024 13:03
14 березня 2024 11:13
13 березня 2024 11:24
12 березня 2024 11:52
12 березня 2024 11:35
11 березня 2024 13:21
10 березня 2024 09:18
08 березня 2024 11:59