Анонси, оголошення

Перейти до розділу
30 січня 15:00
КРУГЛИЙ СТІЛ на тему: "Створення експортно-кредитного агентства" докладніше

Діяльність Комітету

21 грудня 2017, 14:00

Виробники: «Купуй українське!» - необхідний мінімум держпідтримки

 

Обов’язкове врахування місцевої складової при державних закупівлях спеціалізованої продукції – відома в світі практика стимулювання економічного розвитку, за впровадження якої в Україні виступають найпотужніші організації промисловців та інвесторів. «Купуй українське, плати українцям!» в черговий раз отримав схвальний зворотній зв’язок від бізнесу та парламентського корпусу на присвяченій законопроекту №7206 прес-конференції в інформаційному агентстві “Інтерфакс-Україна”.

Як виявилось, питання про держпідтримку виробників вже давно стоїть на порядку денному - Прем'єр-міністр України не тільки підтримує законопроект «Купуй українське, плати українцям», але й ставив задачу щодо вироблення механізмів преференцій українським виробникам у розмірі не менш 15% ще рік тому. Про це нагадав виконавчий директор Національного комітету з промислового розвитку України Анатолій Гіршфельд. Запропонована "місцева складова" фактично враховує напрацювання Нацкомітету у цьому питанні. «Всі цивілізовані країни захищають свої ринки. А Україна, маючи надзвичайну ситуацію в економіці і втративши у ВВП зі 180 млрд до 90 млрд ще дискутує на тему - чи будемо ми захищати внутрішній ринок. При цьому, не один реформатор з Мінекономрозвитку не може сказати, яким чином Україна подолає 7%-ий бар'єр зростання»,  - зазначив член парламентського промислового Комітету.

Законопроект в жодному разі не супечить міжнародним зобов'язанням України в рамках СОТ та Угоди про зону вільної торгівлі України з ЄС, адже документ підпадає під виключення з загальних правил саме як захід макроекономічної стабілізації, - запевнив голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник. «Світова практика визнає ефективність застосування в критичних ситуаціях механізму публічних закупівель для невідкладного вирішення питань зайнятості, платіжного балансу, відновлення окремих секторів економіки та регіонів. Україна має право та зобов'язана захищати інтереси вітчизняних товаровиробників і власних громадян. Для прикладу, законодавство про держзакупівлі США в галузі інфраструктури та транспорту передбачає, що цього року складова продукції американських підприємств повинна складати 60%, 2018-2019 рр. – 65%, 2020 р. – 70%. У Китаї закон про держзакупівлі виділяє три винятки при закупівлі імпортної продукції – коли вона не виробляється в країні, коли вона постачатиметься виключно за кордон та у випадку, коли це передбачено іншими законами. У Туреччині при здійсненні публічних закупівель національна складова повинна становити не менше 15%. В країнах ЄС, згідно відповідної директиви впроваджена норма, що у випадку коли ціна є нижчою від порогових закупівель, впроваджуються інші правила публічних закупівель. У глобальному світі країни ведуть себе як корпорації. Вони конкурують між собою – за ринки, мізки, інвестиції, інновації, додану вартість. Тому Україні не потрібно соромитися теж відстоювати свої національні інтереси», - зазначив лідер організації.

Факти ж, що свідчать про необхідність вдосконалення системи ProZorro говорять самі за себе. Так президент Української Асоціації виробників Олександр Громико, який також є акціонером компанії, що випускає побутову техніку під ТМ "Saturn", повідомив -  продукція підприємства, яка випускається у повному циклі, сьогодні щодня програє у ProZorro тендери компаніям, які завозять аналогічну техніку, в тому числі контрабандно.  "Держкомпанії фактично кожен день закуповують обігрівачі, печі, кондиціонери, тепловентилятори, чайники, які ми теж виробляємо в Україні, і ми програємо не тільки імпортерам, а й сірим імпортерам, які завозять контрабандно ці обігрівачі - з різницею в якісь 3 грн. Тому 11% цінової переваги для вітчизняних виробників - це хоч мінімальна підтримка", - зазначив підприємець, наголосивши: “Якщо Уряд думає про інтереси українських виробників - законопроект стовідсотково потрібно приймати”.

Генеральний директор ТОВ «Смарт Мерітайм Груп» Василь Федін погодився, що тендери на державних закупівлях прописуються в інтересах іноземних компаній. «Минулого року ми брали участь у тендері АМПУ - будували нафтосміттєзбирач. Перемогли - запропонували найнижчу ціну. Цього ж року АМПУ змінює умови, встановлюючи критерій оплати «по завершенню будівництва». Уявіть – побудувати судно коштує 20-23 млн Євро - ми пішли в українські банки - я особисто обійшов усі. Якщо у 2012-му рокі за майно, яке ми пропонували як у заставу, нам давали кредит у $50 млн – сьогодні нам пропонують тільки $5 млн. Так ми лишилися "за бортом" - хіба це державницький підхід? А відсоткова ставка? Як, в принципі, можливо виграти тендер, якщо у нас - це 20-25% річних, а у Європі - 3-7%. Різниця на судні - мільйони доларів, а це одразу неконкурентність. До слова, американці пішли навіть далі, ніж акт "Купуй американське" 1933-го року - в питанні суднобудування 1920-го року був прийнятий закон Джонса, згідно якого усі суда, які заходять у внутрішні води США повинні бути побудовані на американських заводах - без винятків, і мати американський прапор», - констатував він.

До слова, «Купуй українське, плати укрїанцям!» у жодному разі не обмежує і не забороняє імпорт. "Це ще один міф, який розповсюджується, як і вигадка про «23 довідки». Насправді ж, це дуже розумна економічна формула, яка прив'язує цінову перевагу до рівня локалізації продукції. До другого читання ми пропонуємо суттєвий компроміс - максимальну цінову перевагу для української продукції на рівні 11% на відміну від прийнятого в першому читанні показника мінімум 25%», - розтлумачив голова Комітету ВРУ з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк. Крім того, закон стосуватиметься не всіх товарів, а окремого переліку, який буде згодом затверджений Урядом. «Ми з виробниками надамо свої пропозиції КМУ, але, на наше переконання, це першочергово мають бути літаки, кораблі, гелікоптери, вагони, трамваї, автобуси, с/г техніка, турбіни, інша продукція машинобудування й приладобудування та їх складові», - пояснив нардеп.

Заступник лідера РПЛ з економічної політики також наголосив, що ініціатори «Купуй українське, плати українцям!» наполягатимуть на 5-річному плануванні держзпкупівель та регулярному звітуванні МЕРТ щодо їх структури й імпортної складової.

Нагадаємо, Федерація роботодавців України, Український союз промисловців і підприємців, Торгово-промислова палата України, Рада підприємців при Кабінеті Міністрів України, Українська асоціація виробників та Ліга оборонних підприємств України офіційно звернулись до Парламенту та Прем’єр-міністра України, висловивши всебічну підтримку законопроекту 7206 «Купуй українське, плати українцям!». До лав цих об’єднань входять десятки тисяч підприємств, що генерують понад 80% ВВП України та представляють усі сектори та галузі національної економіки.

 

 

ВІДЕО

ФОТО