11 грудня 2017, 12:00 ( Секретаріат Комітету з питань промислової політики та підприємництва )

Галасюк про ProZorro: Не ціною єдиною!

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк оприлюднив факти, що свідчать про необхідність врахування місцевої складової при проведенні тендерів.

 Як наголосив нардеп – проведення державних закупівель виключно за ціновим критерієм – це економічне безглуздя. Купувати іноземну продукцію, яку Україна може виробляти сама, та ще й за кошти платників податків - це великий мінус для економіки, бюджету та торговельного балансу. Наразі ж імпортна складова держзакупівель в Україні складає 38%, в той час як у США та Японії – менше 5%, а в ЄС – 7,9%.

«Це політика економічного ідіотизму!» - зазначає парламентарій та наводить приклади, що говорять самі за себе:

 

u  Київ купує польські трамваї замість львівських “Електрон” чи Одеських “Татра-Південь”;

u  МНС купує єврокоптери, а запорізький виробник “Мотор Січ” жодного разу не отримав державного замовлення на свої гелікоптери;

u  Адміністрація морських портів України підіграє голландським верфям, дискримінуючи Херсонські та Миколаївські “Смарт Мерітайм Груп”;

u  Комунальні підприємства беруть білоруські автобуси МАЗ замість луцьких “Богданів” чи львівських “Електронів”;

 

u  Держкомпанії купують білоруські трактори й комбайни та французькі сівалки, а не аналогічні українські (Харківський тракторний завод, Південмаш, Херсонський машинобудівний, Кропивницький Ельворті та інші);

 

u  Комунальні підприємства замовляють білоруську спецтехніку МАЗ замість кременчуцьких КРАЗів

 

u  НАК “Енергоатом” купує підйомно-транспортне обладнання у американських та чеських виробників, а не у краматорських СКМЗ й НКМЗ або Харківського заводу підйомно-транспортного обладнання (ХЗПТО);

 

Мінінфраструктури бореться за списані німецькі електрички замість купівлі нових у Крюківського вагонобудівного заводу.

 

Заступник Лідера РПЛ з економічної політики відзначає – цей перелік далеко не вичерпний, адже українські виробники й так дискриміновані через надмірну вартість кредитів, відсутність потужних інвестиційних стимулів, які є в інших країнах. Так В.Галасюк пропонує наступні рішення:


1) Прийняття ЗПУ №7206 “Купуй українське, плати українцям!” для законодавчого забезпечення справедливої переваги українській продукції.

 

2) Встановлення обов’язкової поетапної оплати/розумної передплати для високотехнологічних товарів з довгим циклом виробництва (передусім машинобудування).

 

3) Запровадження перспективного 3-5 річного планування державних замовлень для модернізації інфраструктури замість хаотичних точкових закупівель, штучно “заточених” під іноземних виробників.